Witam w sekcji artykułów
Życzę przyjemnej lektury
Dependency Inversion Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 29.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Zasada odwrócenia zależności jest ostatnią a zarazem najbardziej wyrafinowaną i według mnie najważniejszą z zasad projektowania obiektowego zawartych w skrócie SOLID. Polega ona na tym, żeby nie uzależniać modułów wysokiego…
Interface Segregation Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 23.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Reguła Segregacji Interfejsów to czwarta zasada projektowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Mówi ona, że klienci nie powinni być zmuszani do bycia zależnymi od metod, których nie używają. W praktyce…
Liskov Substitution Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 20.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Zasada podstawienia Liskov jest to trzecia zasada projektowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Mówi ona, że funkcje, które używają wskaźników lub referencji do klas bazowych musi być w stanie korzystać…
Open Close Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 02.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Zasada Otwarte Zamknięte jest to druga z zasad projektowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Mówi ona, że klasy, moduły bądź funkcje powinny być otwarte na rozszerzanie, a zamknięte na modyfikacje.…
Single Responsibility Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 29.12.2021 w kategorii Zasady SOLID
Zasada pojedynczej odpowiedzialności jest to pierwsza z pięciu zasad programowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Polega ona pokrótce na tym, żeby moduły, klasy bądź metody zajmowały się jednym, konkretnym zadaniem.…
Test Driven Development
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 06.11.2021 w kategorii Testy Jednostkowe
TDD jest to technika tworzenia oprogramowania, polegająca na rozpoczęciu pisania kodu od napisania testu, a następnie stworzenia funkcjonalności, która spełni napisany wcześniej test. Z początku może się to wydawać dziwne,…
Dekorator
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 09.05.2021 w kategorii Wzorce projektowe
Wzorzec Dekorator jest to strukturalny wzorzec projektowy, który pozwala dynamicznie dodać pewnemu obiektowi nowe zachowanie, nie wpływając na inne obiekty danej klasy. Kiedy stosować wzorzec Dekorator? Wzorzec ten stosujemy kiedy…
Polecenie
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 09.05.2021 w kategorii Wzorce projektowe
Wzorzec Polecenie jest to operacyjny wzorzec projektowy, dzięki któremu jesteśmy w stanie wyciągnąć żądanie do osobnego obiektu i je zahermetyzować. Daje to możliwość parametryzowania różnych obiektów żądaniami, a także implementować…
Budowniczy
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 05.05.2021 w kategorii Wzorce projektowe
Budowniczy jest to konstrukcyjny wzorzec projektowy, który ma na celu oddzielenie procesu tworzenia obiektu od jego reprezentacji. Jest wykorzystywany przy tworzeniu skomplikowanych obiektów (kompozytów), które wymagają wielokrokowego procesu inicjalizacji. Ponadto…