Zasady SOLID
Zasady SOLID
Dependency Inversion Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 29.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Zasada odwrócenia zależności jest ostatnią a zarazem najbardziej wyrafinowaną i według mnie najważniejszą z zasad projektowania obiektowego zawartych w skrócie SOLID. Polega ona na tym, żeby nie uzależniać modułów wysokiego…
Interface Segregation Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 23.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Reguła Segregacji Interfejsów to czwarta zasada projektowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Mówi ona, że klienci nie powinni być zmuszani do bycia zależnymi od metod, których nie używają. W praktyce…
Liskov Substitution Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 20.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Zasada podstawienia Liskov jest to trzecia zasada projektowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Mówi ona, że funkcje, które używają wskaźników lub referencji do klas bazowych musi być w stanie korzystać…
Open Close Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 02.01.2022 w kategorii Zasady SOLID
Zasada Otwarte Zamknięte jest to druga z zasad projektowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Mówi ona, że klasy, moduły bądź funkcje powinny być otwarte na rozszerzanie, a zamknięte na modyfikacje.…
Single Responsibility Principle
Dodał(a) Bartłomiej Zagórski w dniu 29.12.2021 w kategorii Zasady SOLID
Zasada pojedynczej odpowiedzialności jest to pierwsza z pięciu zasad programowania obiektowego zawarta w skrócie SOLID. Polega ona pokrótce na tym, żeby moduły, klasy bądź metody zajmowały się jednym, konkretnym zadaniem.…